הסופר שכותב את הספר תורה צריך להיות אדם ששומר תורה ומצוות.
הסופר שכותב את הספר תורה צריך להיות ירא שמים ובקיא בהלכות שאם זה לא היה כשר אז גם נכשל בגזל וגם גרם לברכות לבטלה
במיוחד בתפילין שמברכים כל יום וגם מי שהניח את התפילין לא יצא ידי חובה.
![הסופר שכותב ספר תורה](https://sefertoraisrael.co.il/wp-content/uploads/2023/12/הסופר-שכותב-ספר-תורה-300x150.png)
מה עדיף?
עדיף לבחור סופר ירא שמים ובקיא בהלכות הכתיבה אבל הכתיבה שלו פחות יפה עדיף מאשר סופר עם כתיבה יפה אבל לא מוחזק בתור ירא שמים.
באיזה יד כותבים.
והכתיבה תהיה ביד ימין של הסופר ואם הוא שמאלי אז צריך לכתוב ביד שמאל ומי שעשה הפוך שכתב ביד החלשה שלו אז הספר פסול.
עוד פרטים על דיני הסופר .
הכתיבה צריכה ריכוז במיוחד כשמגיע לכתוב את שם השם שצריך לקדשו לפני כל שם .
כשיש לסופר ספק בצורת אות הוא הולך לשאול חכם שיפסוק לו את ההלכה.
כיום יש קורסים ללימוד כתיבה וחשוב לבדוק מי הבאים ללמוד שיהיו יראי שמים ומי שמלמד אותם במצווה גדולה זכה.
טבילה במקווה.
טוב לסופר לטבול לפני הכתיבה זה מידת חסידות.
הקולמוס שכותבים את הספר תורה.
הקולמוס של הסופר מנוצה או מקנה וכיום יש פטנטים לקולמוסים מנירוסטה מברזל מחרס מפלסטיק כי הם פחות נשחקים ויש אחידות בכתב.
ויש גם קולמוסים מזהב כסף כל אלו מותרים לכתיבה. את הקולמוס גם לא צריך לעשות לשם קדושה. הקולמוס לאחר שנגמר צריך ללכת לגניזה.
![הקולמוסים של הסופר לכתיבת הספר](https://sefertoraisrael.co.il/wp-content/uploads/2023/12/הקולמוסים-של-הסופר-לכתיבת-הספר-300x300.png)
הכתיבה.
זמן הכתיבה הכי טוב לסופר זה בשעות הבקר שיש יותר ריכוז. לפני הכתיבה צריך לומר "הריני כותב לשם קדושת ספר תורה".
וטוב להוסיף "וכל האזכרות שאכתוב יהיו לשם קדושת ספר תורה" ומיד יתחיל לכתוב. וזה תופס לכל הספר תורה אפילו שכתב אותו יותר משנה.
אבל אם בא סופר אחר לכתוב אז הסופר השני צריך לומר שכותב לשם קדושת ספר תורה.
תיקון הספר.
גם התיקונים של הספר תורה צריכים להיעשות לשם קדושה.
לכן צריכים לבחור סופר ירא שמיים כדי שהספר שקונים פעם בחיים יהיה הכי טוב שיש, בהצלחה.
לספרי תורה מהודרים לחצו כאן