לקדש את השם בכתיבה

קידוש שם השם.

לקדש את השם בכתיבה -מה הדין ? חובה על  הסופר לעשות קידוש שם השם כל פעם שמגיע לשם השם גם בספר תורה גם בתפילין וגם במזוזות.

וצריך הסופר לומר בפיו "הריני כותב לשם קדושת השם" ואם לא קידש אז הספר תורה פסול. ואם כיוון במחשבתו ולא הוציא בפיו יש פוסלים ויש מכשירים ולהלכה כשר.

 

מה עושים כשמגיעים לשם השם.


לפני שמגיע לכתוב את שם השם צריך הסופר להשאיר אות אחת לפני שם השם ואז להטביל את הקולמוס בדיו ויכתוב את האות ואז יקדש את שם השם 

ויכתוב אותו וזה כדי שלא יקרה מצב שיגמר לו הדיו באמצע כתיבת השם.

 

הפסקה באמצע הכתיבה.


באמצע כתיבת שם השם אסור לסופר לעצור לשום דבר ולא לדבר, ואם רואה שהולך להיות לו הפרעה כגון הילדים נכנסו לחדר

אז לא יכתוב כדי שלא יפריעו לו באמצע הכתיבה.

 

סופר שרוצה לקדש את השם בכתיבה ברצף של כל השמות קודש ביחד.

אפשר להשאיר את כל המקומות שכתוב בהם שם השם ולדלג עליהם ולאחר שטבל במקווה חוזר לכתוב את כולם ברצף כגון בבקר אחרי המקווה

כותב הסופר את שמות השם שהשאיר וממשיך לכתוב את שאר הספר ומשאיר למחר את שמות השם לאחר מקווה.

 

לקדש את השם בכתיבה כסדר מה הדין.


ספר תורה ושמות הקדש שבו יכולים להיכתב אפילו להתחיל מהסוף להתחלה. ולא חייב לכתוב את האותיות שלו כסדרן כמו שחייב בתפילין ומזוזות.

ויכול לדוגמה: לכתוב קודם ספר דברים ואחר כך ספר בראשית.

 

שמות חול.


יש שמות שהם שמות חול כגון "וסרתם ועבדתם אלהים אחרים". אם הסופר קידש אותו בטעות מתוך הרגל

 להלכה צריך לקלוף אותו ולכתוב מחדש כי אסור לקדש שם חול.

 

מה הדין ששכח לקדש את השם בכתיבה.

לקדש את השם בכתיבה זה אחד הדברים הכי חשובים בכתיבת הספר תורה. ואם אפילו אות אחת מהשם נעשתה בלי קידוש שם השם 

אז "כל הספר תורה פסול." כגון שהתחיל אות ראשונה לכתוב רגיל ומיד נזכר וקידש באות השנייה זה פסול. 

ומה שהיה צריך לעשות זה למחוק את האות הראשונה ולהתחיל לקדש את השם ואז לכתוב.

 

לקלוף את שם השם מה זה?


קליפת שם השם שנעשה בו טעות נעשית על ידי מומחה כי אסור חס ושלום למחוק את שם השם ושולחים את היריעה לקולף מומחה 

שיודע לקלף את שם השם עם הקלף ועדיין ישאר שכבת קלף ביריעה לכתוב את שם השם מחדש.

 

לחצו כאן לראות ספרי תורה מוכנים למכירה.